Welkom bij de Didactische Ondersteuning Medische Professional -cursus! Heeft u een cursus gevolgd en wilt u de opgedane kennis delen met uw collega’s? De juiste wijze om deze kennis over te dragen is door gebruik te maken van scenario onderwijs. Maar hoe doet u dat?
In de DOMP -opleiding krijgt u alle handvatten aangeboden om scenario onderwijs op te zetten en te begeleiden, boeiende presentaties en lezingen te geven en om te gaan met het verkrijgen en krijgen van feedback van en door uw collega’s. Door verschillende praktische oefeningen leert u onderwijsmethodes die uitvoerbaar zijn in uw eigen omgeving van de praktijk, kliniek of ziekenhuis. De opleiding omvat workshops, vaardigheidstrainingen, lezingen en simulaties, waarbij diverse scenario's worden uitgevoerd in onze speciaal uitgeruste scenariolokalen.
De Didactische Ondersteuning Medische Professional -cursus wordt meerdere keren per jaar georganiseerd op onze eigen locatie in Uden. Gelegen op een gunstige locatie in Brabant, biedt onze faciliteit alle benodigde voorzieningen voor een effectieve leeromgeving. Onze instructeurs hebben uitgebreide praktijkervaring en onderwijservaring, met affiliaties aan verschillende ziekenhuizen en klinieken.
Individuele inschrijvingen voor de open opleiding zijn mogelijk. Voor groepen is het ook mogelijk een DOMP -cursus aan te vragen, waarbij de keuze bestaat tussen een InCompany-cursus op de eigen locatie of op onze faciliteit. De cursus is te personaliseren voor werkbegeleiders van verschillende verpleegkundige vervolgopleidingen. In de cursus zal de focus liggen op het ontwikkelen van competenties: Ervaring en kennis overdragen in de praktijk, kennis toetsen bij de cursist Verpleegkundige Vervolg Opleidingen (VVO) en geven van feedback.
Doel van de cursus
Het leren om op zelfstandige wijze kennis te delen door gebruik te maken van onder andere scenario onderwijs.
Leerdoelen
Na het doorlopen van de cursus bent u in staat om:
- Presentaties geven;
- Vaardigheden aan te leren;
- Scenario onderwijs te begeleiden;
- Toetsen van vaardigheden en scenario’s;
- Feedback verkrijgen en geven.