Basic Instructor Course (BIC dag 1) BLS AED

Welkom bij de Basic Instructor Course -cursus! Bent u geïnteresseerd in het zelf verzorgen van een reanimatieopleiding die zowel door de Nederlandse Reanimatie Raad (NRR) als het European Resuscitation Council (ERC) wordt erkend? Deze cursus biedt een evaluatie van uw reanimatievaardigheden en geeft u de kans deze verder te verfijnen waar nodig. Naast het aanleren van reanimatietechnieken besteden we ook aandacht aan de didactische principes van het reanimatieonderwijs. Na succesvolle afronding van de opleiding BIC Dag1 en BIC Dag 2 kunt u zelf reanimatiecursussen verzorgen en uw cursisten voorzien van een NRR-certificaat.

De Basic Instructor Course -cursus wordt meerdere keren per jaar georganiseerd op onze eigen locatie in Uden. Gelegen op een gunstige locatie in Brabant, biedt onze faciliteit alle benodigde voorzieningen voor een effectieve leeromgeving. Onze instructeurs hebben uitgebreide praktijkervaring en onderwijservaring, met affiliaties aan verschillende ziekenhuizen en klinieken.

Individuele inschrijvingen voor de open opleiding zijn mogelijk. Voor groepen is het ook mogelijk een BIC -cursus aan te vragen, waarbij de keuze bestaat tussen een InCompany-cursus op de eigen locatie of op onze faciliteit.

Om instructeur te worden, moet u twee cursussen volgen: BIC Dag 1 en BIC Dag 2. Voor de BIC Dag 2 cursus moet u zich apart aanmelden.

Tijdens de eerste cursusdag worden de vaardigheden aangeleerd die nodig zijn om een basiscursus te kunnen geven. Na afloop van de BIC Dag 1 cursus moet u eerst een basiscursus BLS verzorgen, die beoordeeld wordt door een NRR-gecertificeerde instructeur.

Na het voltooien van deze stage is het mogelijk om ook de BIC Dag 2 cursus te volgen. Deze cursusdag staat in het teken van de BLS opfris- en vervolgtrainingen. Na afloop van de BIC Dag 2 cursus moet u een opfris- en vervolgtraining verzorgen, die beoordeeld wordt door een NRR-gecertificeerde instructeur.

Doel van de cursus
Het doel voor de cursist is om zelfstandig reanimatieopleidingen te kunnen geven, erkend door zowel de Nederlandse Reanimatie Raad (NRR) als het European Resuscitation Council (ERC).

Na het doorlopen van de cursus bent u in staat om:

• Een basiscursus Basic Life Support te geven;
  • Een herhalingscursus Basic Life Support te geven.

Eerstvolgende cursus

Loopkantstraat 2E, Uden
dinsdag 21 mei 2024
9,2

Cursisten geven onze Advanced Life Suport cursus een 9,2!

Lees de reviews

Lesprogramma

• Demonstratie van BLS-vaardigheden;
  • Instructiemethoden en feedback;
  • Achtergrondinformatie en materiaalgebruik.
Img 3877

Certificering

Na voltooiing van BIC1 bent u gerechtigd als kandidaat-instructeur om een basiscursus Basic Life Support te verzorgen.

Faculty

Deze Basic Instructor Course opleiding wordt gegeven door ervaren instructeurs. De cursus wordt geleid door een instructeur-trainer die gecertificeerd is door zowel de NRR als het ERC. Wij werken met een gemengde Faculty, dit zijn instructeurs die tevens werkzaam zijn als arts of verpleegkundige in pre- of klinische setting. Onze leden zijn sterk didactisch onderlegd en hebben veel ervaring met het lesgeven aan verschillende groepen cursisten en met de verschillende niveaus van de individuele cursisten.

Hotelovernachting

Hotelovernachting inclusief ontbijt €142,50 excl. btw

Inhoud

• Demonstratie van BLS-vaardigheden: In deze fase wordt de nadruk gelegd op het nauwkeurig demonstreren en beheersen van Basic Life Support (BLS)-vaardigheden. De deelnemers worden aangemoedigd om hun competentie te tonen in het uitvoeren van reanimatietechnieken volgens de richtlijnen van de Nederlandse Reanimatie Raad (NRR) en het European Resuscitation Council (ERC).
  • Instructiemethoden en feedback: Dit onderdeel behandelt de verschillende methoden voor het geven van instructies en het ontvangen van feedback. We verkennen welke feedbackmethoden het meest effectief zijn bij het verbeteren van de reanimatievaardigheden en waarom deze methoden worden gekozen.
  • Achtergrondinformatie en materiaalgebruik: Tijdens deze sessie wordt gezamenlijk gekeken naar achtergrondinformatie over reanimatie, zoals de anatomie en fysiologie van het hart- en vaatstelsel, evenals het gebruik van verschillende materialen in de reanimatiecontext. De deelnemers krijgen de gelegenheid om vragen te stellen en te discussiëren over relevante onderwerpen om hun begrip te verdiepen.

Cursustijd

De opleiding bestaat uit 1 dag.

• 08.00 – 17.00 uur

InCompany
De tijden van de cursus worden in overleg met opdrachtgever bepaald.

Toelatingseis

Om deel te nemen, dient u in het bezit te zijn van een geldig BLS (of PBLS) certificaat.

De toelating is gebaseerd op het succesvol voltooien van de volgende stappen:

1. Het volgen van de provider cursus.
  2. Het volgen van BIC 1.
  3. Het geven van een basis-reanimatiecursus (BLS) onder begeleiding van een full instructor.
  4. Het volgen van BIC 2.
  5. Het geven van een opfris-reanimatiecursus (BLS) onder begeleiding van een full instructor.

Lunch

Rond het middaguur wordt er voor de cursisten een lunch verzorgd met soep, luxe broodjes, warme broodjes, zuivel en fruit. Wij beschikken over een modern koffie apparaat met verse koffiebonen voor koffie, cappuccino en overige koffieproducten. En een koelkast met verschillende soorten frisdrank. Deze dranken zijn onbeperkt en de gehele cursusdag beschikbaar voor onze cursisten.

Informatie

• De cursusprijs is inclusief koffie, thee en frisdranken, luxe lunch, diner op de eerste cursusdag, certificering bij de NRR & ERC en accreditatie bij diverse beroepsgroepen;
  • Bekijk de routeplanner naar onze locatie;
  • Overnachten? Wij verzorgen graag uw overnachting, bekijk hier onze mogelijkheden.

Cursusdata